dijous, 5 de juliol del 2007

LLuitem per la llengua

LLuitem per la llengua, és el títol que vaig ficar a la meva primera queixar que vaig escriure a un diari!! M'ha fet molta il·lusió i me la van publicar. Doncs us deixo amb l'article... Podeu opinar... per què no crec que tothom hi estigui d'acord:

Lluitem per la llengua.

Ahir vaig anar a Port Aventura i baixant de l'Stampida vaig pensar a comprar la foto. Li vaig demanar a la senyora, que estava a aquella atracció, si em podia ensenyar la foto i ella em va contestar: "¿Perdón?. Jo no li vaig donar importància que m'ho digués en castellà i li vaig tornar a demanar en català el mateix. Ella, amb un to despectiu, em va dir: "No te entiendo, dimelo en castellano que estamos en España, sino no te la enseño..." fent-me sentir xantatjada lingüísticament per poder-me ensenyar la fotografia. Quan vaig veure la situació i després de fer-me sentir menyspreada per parlar la meva llengua, li vaig contestar en català que no calia que me l'ensenyés i que jo era lliure d'utilitzar la meva llengua.

Jo en cap moment li vaig demanar que ella em parlés en català, en canvi, ella em volia obligar a parlar en castellà, quan tant dret té ella a parlar el castellà com jo expressar-me en català a Catalunya.

Què passa a Catalunya? Hem de permetre que es perdi la nostra llengua? Penso que no! Entre tots hem de lluitar per conservar-la i evitar que passi'n aquest tipus de situacions. I exigir que les persones que treballin en serveis o tractin amb el públic tinguin un mínim d'educació i entenguin i parlin el català.

1 comentari:

Anònim ha dit...

si noia ia gent x tot xo krek k akesta paya es va passa un xic